İş Hayatında Liderlik Becerileri

yazar:

kategori:


İnsan Olmak ve Lider Olmak

İş hayatı denince akla gelen ilk şeylerden biri elbette liderlik. Kimileri doğuştan lider olduğunu iddia eder peki ya sonradan öğrenenler? Gerçekten “lider” kelimesinin ağırlığı bile insanı ürkütmeye yetiyor bazen. Geçenlerde bir arkadaşımla görüştüm yıllarca aynı şirkette çalışmış ve sonunda yöneticilik pozisyonuna terfi etmiş. “Heyecanlıyım ama biraz da korkuyorum” dedi. Aslında hepimiz aynı duyguları paylaşıyoruz değil mi?

Benim de aklımda bir sürü soru vardı. Nasıl bir lider olmak istiyordu? Çalışanlarıyla arasındaki bağı nasıl kuracaktı? Ona kendi deneyimlerimden bahsettim. Bir keresinde çok stresli bir projede çalışırken yöneticim herkesi bir araya toplamış ve kendi yaşadığı bir başarısızlığı anlatmıştı. O gün anladım ki mükemmel olmak zorunda değiliz. Mühim olan insan olmak empati kurmak ve samimi olmak.

Güven Veren Bir Ortam oluşturmak

Düşünsenize bir ofiste çalışıyorsunuz ve yöneticiniz aralıksız emirler yağdırıyor hiçbir fikrinize değer vermiyor. Böyle bir ortamda çalışmak ne kadar da müşkül olurdu değil mi? İşte tam da bu yüzden güven duygusu her şeyden mühim.

Geçenlerde bir kitapta okumuştum insanların en çok değer verdiği şeylerden biri saygıymış. Herkesin fikrine değer verildiğini hissettiği rahatlıkla konuşabildiği bir ortam oluşturmak işte gerçek liderliğin göstergesi bence.

Müessir İletişimin Gücü

İletişim olmazsa olmazlardan biri. Fakat sadece ve sadece konuşmaktan bahsetmiyorum. Dinlemek anlam çıkarmak ve karşımızdakini gerçekten duymak da aynı derecede mühim. Hatırlıyorum da üniversite yıllarında bir grup projesinde yer almıştım. Grubumuzdaki bir arkadaşımız aralıksız kendi bildiğini okuyor başkalarının fikirlerini görmezden geliyordu. Gelişen durum olarak proje tam bir fiyaskoydu.

İşte bu yüzden müessir etkileşim sadece ve sadece veri aktarmak değil eşzamanlı olarak karşılıklı anlayış ve saygı çerçevesinde gerçekleşmeli.

Değişime Öncülük Etmek

Günümüz iş dünyasında değişim kaçınılmaz. Teknoloji hızla gelişiyor rekabet kızışıyor ve şirketlerin ayak uydurması gittikçe zorlaşıyor. Burada da liderlere büyük bir görev düşüyor. Değişime öncülük etmek çalışanları motive etmek ve onlara ilham vermek. Unutmamak gerekir ki insanlar bilinmeyenden korkarlar. Liderlerin görevi ise bu korkuyu yenmelerine muavin olmak ve onları yeni hedeflere doğru yönlendirmektir.



Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir